Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Entrevistas
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 16 (2021)
Vol. 8 No. 16 (2021)
Published:
2021-10-01
Full Issue
PDF (Español (España))
Summary
Dossier: Prácticas docentes en torno a los pasados recientes: miradas iberoamericanas
Clepsidra. Revista Interdisciplinaria de Estudios sobre Memoria
3
PDF (Español (España))
Editorial
Un desafío urgente: aprender a enseñar el deseo de memoria
Soledad Catoggio, Claudia Feld
4-5
PDF (Español (España))
Introducción al Dossier
Enseñar el pasado y construir memorias: posibilidades y tensiones de las prácticas docentes en Iberoamérica
Carlos Fuertes Muñoz, María Paula González
6-11
pdf (Español (España))
Dossier Temático
Malvinas and its School Transmission, a Field of Tensions in the Far South
Karin Laura Otero
12-31
PDF (Español (España))
How is the last Argentine dictatorship taught to young people? School practices of the recent past in the city of La Plata
Viviana Pappier
32-49
PDF (Español (España))
Fight against Oblivion and Signal Hope. Memory policies and Teaching practices in a school from Mar del Plata
Juliana Santos Ibáñez
50-69
PDF (Español (España))
College level formation at a Memory Site. Intersubjective Memory-building experiences at de Memory Site El Bichicuí
María Cecilia Luz Domínguez
70-85
PDF (Español (España))
Memory work in the classroom to understand the policies of state terrorism and dehumanization of Chile
Graciela Rubio, Ximena Valle
86-103
PDF (Español (España))
The Struggle Against the Reproduction of Historical Amnesia in Schools. A Pedagogical Model for Teaching a Traumatic Historical Memory in Spain
Javier Pérez Guirao
104-119
PDF (Español (España))
The approach to the post-1964 dictatorship in History Teaching (1985-2015): is it possible to think about a pedagogy of memory in Brazil?
Ana Lima Kallás
120-141
PDF (Español (España))
The Teaching Political Subjectivity in Teaching on the Armed Conflict in Colombia
Arias Gómez Arias Gómez
142-155
PDF (Español (España))
Entrevistas / Conferencias
El aporte de la genética a la lucha por los derechos humanos
Entrevista a Víctor Penchaszadeh
Soledad Catoggio
156-173
PDF (Español (España))
Reseñas
Libros de Diego Nemec, Guillermina Fressoli, Lola Proaño Gómez y Lorena Verzero
SANTIAGO GARAÑO, ALEJANDRA SÁNCHEZ ANTELO y DENISE COBELLO
SANTIAGO GARAÑO, ALEJANDRA SÁNCHEZ ANTELO y DENISE COBELLO
176-179
PDF (Español (España))
Current Issue
Make a Submission
Make a Submission
Language
Español (España)
English
Index
La revista forma parte de
Sistemas de Indización
Adherente a
stats